2023-09-08 07:00Pressmeddelande

Anna Nordlöw utsedd till Årets Mentor Nya Företag i Gävleborg!

Årets Mentor Nya Företag i Gästrikland Anna Nordlöw

Anna Nordlöw utsedd till Årets Mentor Nya Företag

- Våra diskussioner har genererat tankar och idéer som gjort att jag kunnat utvecklas både som person och som företagare, säger Elisabeth Viklund, Annas adept.  Utmärkelsen Årets Mentor visar betydelsen av att få en mentor som ser både människan och företaget, säger Matilda Hera Lantz, verksamhetsledare på NyföretagarCentrum Gästrikland.

Anna Nordlöw erbjuder i företaget IKI by Anna tjänster mot både privatpersoner och företag. Med utbildningar som exempelvis KBT- och Beteendeterapeut, yoga och coach, och med drygt 20 års erfarenhet, så kan hon erbjuda allt från coachning, chefsstöd, krisstöd och andra utbildningar och workshops inom en rad olika ämnen. Den breda erfarenheten och hennes kunskaper inom coachning och samtalstöd kommer  till stor nytta för både kunder och för adepterna.

Annas adept Elisabeth är utbildad på Axelsons Gymnastiska Institut i Stockholm. . I företaget Hälsoform by Elisabeth utför Elisabeth spabehandlingar, massage, ansiktsbehandlingar och även coachning. - Det har varit en fantastisk trygghet att ha Anna att bolla med. Genom en blandning av utmanande frågor och nyfikenhet har Anna hjälpt mig finna svaren på mina frågor.Hon har utmanat mig och tänka nytt och också fått mig att bryta negativa tankemönster. Jag har mer självförtroende och vågar tro på min förmåga att ta besluten som hjälper mig att nå min dröm.

Juryns motivering av utmärkelsen till Anna Nordlöw:

Med engagemang, genom en rak och ärlig inställning. genom att balansera mellan att utmana och stötta, har Anna Norlöw hjälpt adepten Elisabeth, att utvecklas som person, att ändra tankemönster och hitta nya lösningar på sina utmaningar. Genom att ta del av Annas kunskaper, erfarenheter och nätverk, står hon nu tryggare i sin roll som företagare.

Om mentorprogrammet
Den nationella prisutdelningen för Årets Mentor Nya Företag sker i en livesändning i december. Utmärkelsen delas ut av NyföretagarCentrum Sverige, som finansierat av Tillväxtverket på uppdrag av Näringsdepartementet, driver mentorprogram för blivande och nya företagare. Genom NyföretagarCentrum får en adept under ett år tillgång till en mentor som ställer upp ideellt. Varje år matchas ca 600 mentorpar i mentorprogrammet runt om i landet.
Mentorprogrammet har funnits sedan 2006 i regi av NyföretagarCentrum Sverige, och sedan starten har drygt 9 500 mentorpar startats.

För mer information, kontakta:
Matilda Hera Lantz, verksamhetsledare mobil 079 - 340 93 67
Anna Norlöw, Årets Mentor Nya Företag, mobil 073 - 703 06 79