2013-04-16 09:15Pressmeddelande

Vad händer under Nyföretagarveckan, Vecka17

null

På måndag drar Sveriges största nyföretagarkampanj gång– med 100 aktiviteter, utdelning av Starta eget-kit, Café Starta Eget och en bussturné från Skellefteå till Uppsala med inspiration och service till dig som är sugen på att starta och driva eget företag. För du är inte ensam om att ha företagstankar. Enligt den senaste Entreprenörskapsbarometern kan nästan halva befolkning tänka sig att starta företag.Här finns kalendarium med event och aktiviteter, länsvis A-Ö.http://eget

På måndag drar Sveriges största nyföretagarkampanj gång

Här finns kalendarium med event och aktiviteter, länsvis A-Ö.

För mer information:
Mats Evergren, kampanjledare mobil 0708-14 44 04
epost mats.evergren@nyforetagarcentrum.se
NyföretagarCentrum Sverige

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i mer än 200 kommuner. 2016 fick nära 16 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning. Över 7 000 företag startades. Efter tre år är 81 procent av företagen aktiva; under en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. Bakom NyföretagarCentrum står Stiftelsen Svenska Jobs and Society.