2023-10-02 09:11Pressmeddelande

Nytt initiativ med Youth Business International

Spännande nyheter!

I samarbete med Youth Business International (YBI) lanserar NyföretagarCentrum ett initiativ för att stödja unga migranter och flyktingar (18-35 år) i Tyskland, Irland, Italien och Sverige. Under det närmaste året kommer fler än 1 500 unga erbjudas vägledning och stöd för att utveckla de nödvändiga färdigheter och nätverk som krävs för att lyckas inom arbetslivet eller som entreprenörer.

Detta partnerskap mellan NyföretagarCentrum SverigeYouth Business International (YBI) möjliggör för oss att göra skillnad på riktigt i unga människors liv och samtidigt främja integration och entreprenörskap.

Målet är att inte bara hjälpa unga att hitta anställning och starta företag, utan också att bidra till ekonomisk tillväxt och integration i våra värdländer.

Tillsammans med TERN - The Entrepreneurial Refugee Network och andra nyckelaktörer inom flykting- och entreprenörsekosystemet kommer vi att samla och dela erfarenheter för att ge de unga entreprenörer bästa möjliga stöd.

Vi är stolta över detta samarbete med Youth Business International (YBI) och ser fram emot att dela våra framsteg och resultat med er under denna spännande resa.

Läs mer om samarbetet här.